こんにちは 皆さん サンクチュアリー本店の 中村です・・
大地と共に 二人で、取り組んで来た、RCM-276 DAEG スポーツパッケージも
ひとまず TYPE-R仕様と しての 完成を 果たしました。 そんな訳で今回は、
その姿を きちんと お見せ致します
Hello, everyone. I’m Nakamura, the representative director and president of
Sanctuary’s head office. RCM-276 DAEG Sports Package, which Daichi and I
have been working on, is completed for the time being as the TYPE-R
specification. So, in this blog, I’d like to share with you all that’s involved.
RCM-276 DAEG スポーツパッケージ TYPE-R です
This is the RCM-276 DAEG Sports Package TYPE-R.
マフラーはもちろん、NITRO RACING製 ウェルドクラフト3Dチタン エキゾーストを
今回、DAEGと 言うマシンに きちんと 装備出来る様、排気ガス規制や
加速騒音規制検査を、しっかり受けた上で リリース致しました
Of course, the muffler is a Weldcraft 3D Titan Exhaust by NITRO RACING.
We released it after it passed the exhaust gas control test and acceleration
noise test so that we can mount it in its best shape to the machine called
DAEG.
フロントフォークには、スウェーデン OHLINS社製の 倒立サスペンション、
FG424をチョイス・・ 専用のキャリパーブラケットや フロントフェンダーが付属される
OHLINS 倒立EXMパッケージが 同時に開発・・
For the inverted-type front fork, we chose FG42, an inverted-type
suspension by Swedish company OHLINS.The OHLINS inverted EXM Package,
to which the specialized caliper brackets and front fender are added, was
developed at the same time.
前後ホイールは、イタリア O・Z MB社製・・ 現在 世界選手権 採用率ナンバー1
O・Z レーシングホイールです
Italy’s O ZMB’s wheels are used for both front and rear. These are currently
the No. 1 racing wheels chosen most frequently in world-scale motorcycle
championships.
スイングアームは RCMを支える為の 足回りブランド、SCULPTURE製
DAEG専用の 単品特注品で、オリジナル形状のスタビライザー材を 溶接で追加・・
The swing arm is a one-of-a-kind swing arm specifically customized for DAEG
by SCULPTURE, which is the brand RCM relies on for the structures around
the leg position.The stabilizer material of our original shape was added by
welding.
その他にも 様々な部品が、新たに このDAEG様にと 開発されました
We also newly developed various other parts for this DAEG.
製作にあたっての コンセプトは、偉大なカワサキが 生み出した この DAEGと言う
名の マシンイメージを、大きく損なわない事!・・ これにつきます
Our concept in this production is not to distort the original image of the
DAEG, the great machine manufactured by Kawasaki! That’s it!
カスタムは、華やかな部品を取り付け、派手なペイントで目立たせるだけが
一番ではないと、常々考えています。見た目にも凄い アルミの削り出し部品や、
カラフルな配色で着飾る事は、もちろん綺麗で 魅力ある事だと 思いますが
質実剛健な造りと 仕上がりを目指す RCMに おいては、そう言った方向性を
重要視していません
I keep thinking that customization is much more than merely attaching
showy components to or painting in loud colors the machine so that it would
stand out. Of course, decorating with visually-appealing parts created by
shaving aluminum or painting in colorful colors can give machines beautiful
and attractive features.But at RCM, we aim to create a simple and sturdy
finish, and do not place special emphasis on such direction.
あくまでも、見た目より 中身ある一台・・ そんなストイックさを 追及しました・・
We pursued stoicism in creating machines which are magnificent in quality
and functionality rather than in mere appearance.
元々は、シンガポール在住の Mr.Denisonさんから ご提案頂き、本格的に
スタートした DAEG RCM PROJECT。 RCM スポーツパッケージ TYPE-Rの
名を冠して、ここに堂々 完成を致しました。 一つの形として 先ずは完成を
果たしましたが、このマシン・・ これで終わりでは ありません。
TYPE-R アップグレード仕様としての 進化が、この後まだ 続く予定です。
We launched the DAEG RCM PROJECT on a full scale based on a suggestion
by Mr. Denison who lives in Singapore. It is now beautifully completed and
proudly named RCM Sports Package TYPE-R. The machine completed here
takes one particular shape, but this is not the end of the road. The machine
will continue to evolve in the future with more upgrades and sophistication
on the TYPE-R.
これまで 殆ど触れる事のなかった、DAEG・・
これからは RCMの レギュラーマシンとして 大いに発展させて行きたい・・
そんな強い興味が 後を絶ちません・・
DAEG is a machine we hardly had a chance to work on. We’d like to develop
this line as one of RCM’s regular machine. There is no end to such interests.