こんばんは、サンクチュアリー本店 代表の中村です。
先日、台湾のCHMOTOさんから 新たなRCMのオーダーがありました!
Hello, this is Nakamura, president of Sanctuary Headquarters.We received a new RCM order from CHMOTO in Taiwan!
大家好,我是SANCTUARY總公司的代表中村
接到了來自台灣的CHMOTO新RCM的訂單!
ベースとなる機種は HONDA CB900F!
実はこれまで 日本と海外どちらを合わせても、CB900FでRCMを
製作した事はなく、これが初めて。
The base model is HONDA CB900F! As a matter of fact, this is the first ever RCM production using CB900F, both in Japan and overseas.
基礎的機種為HONDA CB900F!
其實到目前為止,不管是日本或海外 都是第一次以CB900F來製作RCM
CB900Fのエンジン・・・ もちろん オーバーホールが必要な個体です。
CB900F engine... naturally, this is a machine that requires overhaul.
CB900F的引擎・・・ 當然也是需要大檢修的個體
製作を担当するのは、中村&佐々木のコンビっ!
Nakamura & Sasaki pair will be in charge of the production!
負責製作的是中村&佐佐木這對拍檔!
今回はまず、エンジンの分解からスタートしました。
In this project, we start by dismantling the engine first.
這次首先從分解引擎開始
いきなり カムチェーンのテンショナーが、折れてましたよ・・・(汗)
As soon as we started, we discovered broken tensioner of the cam chain... (oh dear)
凸輪鍊條的張力裝置突然斷了・・・(汗)
シリンダーヘッドを取りはずし・・・
Removing cylinder head...
拆除汽缸蓋・・・
さて 問題はこのシリンダーブロックです。
CBのシリンダーは、スタッドボルトが錆びて 固着している個体が多く
中々シリンダーの抜けないものが多いんです。
Now then, the problem is this cylinder block. With most machines, we find that stud bolts of CB cylinders are rusted and stuck, so that many of them require considerable effort to pull out the cylinder.
問題是這個汽缸本體。CB汽缸的螺旋樁中
有許多是生鏽且固定的個體 也有很多是汽缸無法拔除之物
ところがこのシリンダーは、すんなり抜けたんで 良かった!!
However, this cylinder came off easily. Lucky us!!
不過,這個汽缸毫不費力就拔了起來,太好啦!!
クランクケースまで分解しました。
サッと見る限りでも あちこち消耗している部分が目立ちます。
一番の大問題は、純正部品がメーカーで殆ど欠品している事・・・
CBはパーツ入手が著しく厳しいんですよねぇ・・・
We have disassembled down to the crankcase. Even as far as we can see at this moment, lots of worn parts stand out. The biggest problem is that most of genuine specified parts are out of stock at the manufacturer... With CB, obtaining the parts is extremely difficult.
連曲軸箱也分解了。就目前所見,各處的耗損都很明顯。
最大的問題是純正的零件幾乎在所有廠商處都缺貨這件事・・・
CB的零件取得顯然十分困難・・・
台湾 CHMOTOの陳さん!カレンさん!そして RCM-456のオーナーさん!
これから時々ブログ&FBでご紹介しますんで、よろしくお願いしますね~っ!
Mr. Chen from CHMOTO in Taiwan! Karen! And the owner of this RCM-456! We are going to present this work in our blog and Facebook page from time to time, so please keep in touch!
台灣CHMOTO的陳先生!凱倫!還有這輛RCM-456的車主!
接下來不時會在部落格&臉書上做介紹,請多多關照喔!
To Be Continued