皆さん こんばんは、 サンクチュアリー本店 代表の中村です。
Hello everyone! This is Nakamura, Representative Director of Sanctuary’s head office.
大家好!我是SANCTUARY總公司的董事長中村!
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台湾 4台目となる RCMは 台北に 行った際 お世話になった Eddyさんから
オーダー頂いた Z1-Rです!
Z1-R is the Taiwan’s 4th RCM, which is an order from Eddy who helped us a lot when we were in Taipei!
成為臺灣第4臺的RCM,是去臺灣之際承蒙關照的Eddy先生訂購的 Z1-R!
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上部リアサス 取り付け部を 囲む様に、専用治具を 組み付けて行きます・・
Dedicated jigs are being assembled so as to enclose the components of fittings on rear suspensions.
如同後部懸架裝置固定部位圍繞的部件,同時加帶著專用夾具。
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こんな 感じですね・・・
Just like this…
這樣的感觀・・・
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この 専用治具がないと、とてもじゃ~ ないですが、この作業は 出来ません・・
There is absolutely no way to do this task without this dedicated jig
如果沒有這種專用夾具,這一作業絕對無法進行。
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それでも 治具を使う 人間によって、わずかに 完成精度は 異なるもの・・
結局の所、最後は 職人的な感覚での 微調整が 大事なんですよね・・
But still, accuracy may slightly vary according to the person handling that jig … in the end, it is important to make fine adjustments with the sense of a craftsman
即便如此,不同的人使用夾具,在精度上也會出現微小的差異・・ 最後靠工匠的感覺來細微調整是十分重要的。
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専用治具のセットが 完了した 所で、溶接に入ります。
Welding starts once jigs are set
在組裝完夾具後,進行熔接。
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ある程度 溶接が 進んだ所で、治具を 取り外しました・・
When welding was done to some extent, jigs were removed
進行了一定程度的熔接後,撤掉夾具。
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ここからは 手作業で、板金加工・・
形状を 整えるべく 感覚的な作業に なるので、ここも経験値が ものを言います。
From this point, sheet metal working is done manually … As it is a sensuous task for aligning the shape, experience is also important here
之後是手工作業,金屬板加工・・ 因為是靠感覺來成型的作業,在此也是經驗至關重要。
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溶接を 全て施し、リアサスペンション 取り付け部の 完成です!
Once welding is applied, fittings on rear suspensions are done!
熔接實施後,後面懸架裝置固定部得以完成!
台湾の 陳さん カレンさん Eddyさ~ん! 次回 完成したフレーム、お見せしますね~っ!
Mr. Chin from Taiwan, Mrs. Karen, Mr. Eddy! We will show you where the frame is done next time!
臺灣的陳先生、Karen先生、Eddy先生! 下次車架完成後,一定展示一下啊!
To Be Continued