こんにちは、サンクチュアリー本店 代表の中村です。
台湾の RCM-275 Z-1オーナーから製作を依頼された、RCM-375
MK-Ⅱ(その9)です!
Hi. This is Nakamura, president of the Sanctuary headquarters. This is the 9th installment of the series for RCM-375 Mk-II, an order from the owner of RCM-275 Z-1 in Taiwan.
大家好,我是SANCTUARY總公司董事長中村。
這是台灣的RCM-275 Z-1車主委託製造的 RCM-375 MK-Ⅱ(之9)!
Z1000STの変速系統部品が MK-Ⅱとわずかに寸法や形状が異なり
互換性がなかった為、急遽エンジンが降ろされた RCM-375
Since the transmission parts of Z1000ST were slightly different in size from and incompatible with those of MK-II. Therefore, the engine of RCM-375 was hurriedly detached.
Z1000ST的變速零件與MK-Ⅱ在尺寸上略有差異,不具互換性,
所以緊急卸下引擎的 RCM-375
状態良いシフトドラムがあったので、エンジンを下から分解し 早速交換。
Since there was a good state shift drum, I dismantled the engine from the bottom and exchanged it immediately.
由於備有狀態良好的變速鼓輪,所以從下分解引擎,迅速交換
ちなみにこのシフトドラム周辺部品も わずかですが形が違いました。
左がSTで、右がMK-Ⅱです。
Incidentally, the peripheral parts around this shift drum were also slightly different in shape. The left is ST and the right is MK-II.
順帶一提,這個變速鼓輪的周邊零件形狀也略有差異 左邊是ST,而右邊是MK-Ⅱ
エンジンを再び 搭載します・・・ 忙しいです(笑)
I will mount the engine again … I am busy (laugh).
再次裝上引擎・・・ 好忙(笑)
ここで、今まで転がし用に仮付けしていた 純正流用ホイールを取り外し
O・Zレーシングホイールを 準備・・・
Here, I will remove the wheels that have been tentatively attached and prepare the OZ racing wheels.
在此將卸除至今為止暫時安裝的鋁圈,準備O・Z競賽鋁圈
リアサスが短かった為、少し長くする為に エンドアイを交換しました。
Since the rear suspension was short, I exchanged a part end eye for extending its length a little longer.
由於後懸吊系統較短,換上用以增長的零件螺絲
それでも全体的に車体が低く見えたので、ここで測定してみる事に・・・
Still the height of body looked a little lower overall, and I here decided to measure it.
然而車體整體看來仍偏低,因此決定測定看看
やっぱり・・・(汗) 高さが少し 足りません・・・
Just as I thought, (sweat) … the height on the front side is not enough a bit …
果然・・・(汗) 前側的高度略有不足・・・
後ろもエンドアイを交換したんですが、まだ短い事が判明・・・
I also exchanged the rear end eye, but it turned out to be still shorter …
後方雖也更換了螺絲,但發現還是偏短・・・
どうしようか困り果ててたら、外装ペイントが出来上がっちゃいました・・(汗)
When I was at a loss what to do, the exterior paint was completed to be delivered to me (sweat).
為了該如何是好而傷透腦筋,結果就完成了外裝的塗裝(汗)
さて、予想以上に前後サスペンションが短い この状況をどうするか?
一難去って また一難です・・・(苦笑)
By the way, what can I do with this situation in which front and rear suspensions are unexpectedly shorter? Out of the frying pan and into the fire… (wry smile)
嗯,前後方的懸吊系統比原先預想還要短,這種時候該如何是好?
過了一關,還有一關・・・(苦笑)
台湾 CHMOTOの陳さん!カレンさん! RCM-275 Z-1のオーナーさん!
何とかするべく 今やってますからねーっ!
Hi, Chen-san, Karen-san, and the owner of RCM-275Z-1 at CHMOTO in Taiwan! I’m doing now in order to manage this situation!
台灣 CHMOTO的陳先生!凱倫!還有RCM-275 Z-1的車主!
應該還能做些什麼,我們現在正在努力喔!
To Be Continued