皆さん こんにちは! サンクチュアリー本店 代表の 中村です・・
ベルギー Denis Diesel Services 社 Luc さんからの 依頼で 製作中の
RCM-338 (その8)ですっ!
Hello Everyone! I am Nakamura, representative director of Sanctuary’s headquarters.. It’s RCM-338 (vol. 8), which is now in production at the request of Luc from Denis Diesel Service in Belgium!
フレームに 搭載された 後、最後の エンジン作業を 進行中・・
Mounting the engine on the frame, now working on the finer points to finish it up..
タペット調整後、何度か クランクを 回転させて、カムや タペットパーツの 作動
フィーリングを 確認しておきます・・
Adjusting the tappet, crank several times to get the feel of how the cam and the head parts work.
ヘッドカバーを 閉じれば、エンジン 完成っ!
Closing the head cover, we are done with the engine!
NITRO RACING製 ヒートポリッシュ 仕様の マフラーを、取り付けます・・
Have installed the NITRO RACING muffler, heat polish finished.
続いては、オイルクーラーの 取り付け・・
Continue to the oil cooler..
オイルクーラーの ホースは 毎回 車体に合わせて 切り、組み付けてます。
Every time we work with the oil cooler hose, we cut it to the size fit to the body before installation.
5mm単位の 誤差に 拘ってホース長を 決定・・ ひと手間 掛かりますが
こうする事で 美しい ホースシルエットが 実現 出来るんで、必ず 拘ります・・
Determine the hose length acting on the principle of the maximum unit of 5mm accuracy. It takes the trouble but this will make a beautiful hose line.
点火系は ASウオタニ製。 パルシングコイルを 取り付けて・・
Use AS Uotani ignition system. Installing the pulser coil..
イグニッションコイルも 取り付け、これで エンジンが始動 致しますっ!
Also the ignition coil. And now the engine is ready to roll!
ベルギー Denis Diesel Services 社 の Luc さ~んっ!
RCM-338、 この後 いよいよ 完成ですよぉ~っ!!・・
Hello Luc (Denis Diesel Services, Belgium)! Coming up next is the completion of the RCM-338! Please check back.
= お知らせ =
私中村は 7月7日~15日まで、イタリア ミラノへの出張の為 不在となります。
また 日本に帰国後、18日も終日不在となりますので、よろしくお願い致します。
Please be informed:
Nakamura will be absent from the office during July 7 through 15 due to a business trip to Milan, Italy. Back in Japan, he’ll be absent again all day on the 18th.