皆さん こんにちは! サンクチュアリー本店 代表の 中村です・・
ベルギー Denis Diesel Services社 Lucさんからの 依頼で 製作中の
RCM-338 (その3)ですっ!
Hello Everyone! I am Nakamura, representative director of Sanctuary’s
headquarters.. It’s RCM-338 (vol. 3), which is now in production at the
request of Luc from Denis Diesel Service in Belgium!
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フレームへの 補強が、全て 完了・・
The frame has now been reinforced...
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最も応力が 集中し易い、ステアリングヘッドパイプ部 下側の補強も、万全です。
Also, the area under the steering head pipe, where stress is often concentrated, has been fully reinforced.
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リア スイングアーム 周辺の補強も、バッチリ!
Reinforcement around the rear swing arm is also complete!
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リアサスの フレーム側 取り付けも、ご覧の様に レイダウン加工 済み。
As you can see, the position of the rear suspension attachment to the frame side has been changed.
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ドライブチェーンの 通過ラインを 23mm 外に出すべく、フレームの 内側軌道も
キッチリ 確保しました。
A path inside the frame has been secured to let the drive chain line outside for 23mm.
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前後17インチ 最新タイヤを 装着する為、必要な補強と 加工を 施した フレーム・・
機能美があると 感じます・・ この後、粉黛塗装工程へと 移りますよ。
The frame has been reinforced and processed to allow attachment of the new 17-inch front and rear tires. I find functional beauty in this frame. After this, powder soot application process follows.
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その間に、エンジンを 進めておきましょう。
Meanwhile, let us work on the engine.
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完全分解された、KZ900の エンジン・・
Completely dismantled KZ900 engine…
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今から 40年も昔に 造られ かなり 使い込まれた果てに、何年間も 動いてなかった
エンジンですから、これを 完調にするのは 実は 大変な事ですよね・・
This engine was built 40 years ago, fully used, and then left without running for many years. It requires a lot of job to recover its performance.
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心臓部である、クランクシャフト・・
Crank shaft, the central part….
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コネクティングロッドの ベアリング部を 一旦 脱脂し、手で 動かしてみた 感覚で
ベアリングの状態を 確かめます。
Remove the grease from the bearing of the connecting rod for once, to check the bearing status with sensation.
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ベルギー Denis Diesel Services 社の、Lucさ~んっ!
次回、フレーム 塗り上がった 状態、お見せしますね~っ!
Hey, Luc-san in Denis Diesel Service in Belgium! Next time, I will show you the KZ900 with its frame completely painted!
To Be Continued