皆さん こんにちは! サンクチュアリー本店 代表の 中村です・・
ベルギー Denis Diesel Services社 Lucさんからの 依頼で 製作中の
RCM-338 (その3)ですっ!
Hello Everyone! I am Nakamura, representative director of Sanctuary’s
headquarters.. It’s RCM-338 (vol. 3), which is now in production at the
request of Luc from Denis Diesel Service in Belgium!
![CIMG4100.JPG](https://www.ac-sanctuary.co.jp/blogs/sanctuary/assets_c/2015/05/CIMG4100-thumb-437x327-36936.jpg)
フレームへの 補強が、全て 完了・・
The frame has now been reinforced...
![CIMG4101.JPG-2](https://www.ac-sanctuary.co.jp/blogs/sanctuary/assets_c/2013/07/CIMG4101-thumb-437x327-25093.jpg)
最も応力が 集中し易い、ステアリングヘッドパイプ部 下側の補強も、万全です。
Also, the area under the steering head pipe, where stress is often concentrated, has been fully reinforced.
![CIMG4102.JPG](https://www.ac-sanctuary.co.jp/blogs/sanctuary/assets_c/2015/05/CIMG4102-thumb-437x327-36930.jpg)
リア スイングアーム 周辺の補強も、バッチリ!
Reinforcement around the rear swing arm is also complete!
![CIMG4099.JPG](https://www.ac-sanctuary.co.jp/blogs/sanctuary/assets_c/2015/05/CIMG4099-thumb-437x327-36933.jpg)
リアサスの フレーム側 取り付けも、ご覧の様に レイダウン加工 済み。
As you can see, the position of the rear suspension attachment to the frame side has been changed.
![CIMG4096.JPG-2](https://www.ac-sanctuary.co.jp/blogs/sanctuary/assets_c/2013/07/CIMG4096-thumb-437x327-25087.jpg)
ドライブチェーンの 通過ラインを 23mm 外に出すべく、フレームの 内側軌道も
キッチリ 確保しました。
A path inside the frame has been secured to let the drive chain line outside for 23mm.
![CIMG4095.JPG](https://www.ac-sanctuary.co.jp/blogs/sanctuary/assets_c/2015/05/CIMG4095-thumb-437x327-36927.jpg)
前後17インチ 最新タイヤを 装着する為、必要な補強と 加工を 施した フレーム・・
機能美があると 感じます・・ この後、粉黛塗装工程へと 移りますよ。
The frame has been reinforced and processed to allow attachment of the new 17-inch front and rear tires. I find functional beauty in this frame. After this, powder soot application process follows.
![CIMG4122.JPG](https://www.ac-sanctuary.co.jp/blogs/sanctuary/assets_c/2015/05/CIMG4122-thumb-437x327-36939.jpg)
その間に、エンジンを 進めておきましょう。
Meanwhile, let us work on the engine.
![CIMG4123.JPG-2](https://www.ac-sanctuary.co.jp/blogs/sanctuary/assets_c/2013/07/CIMG4123-thumb-437x327-25160.jpg)
完全分解された、KZ900の エンジン・・
Completely dismantled KZ900 engine…
![CIMG4129.JPG-2](https://www.ac-sanctuary.co.jp/blogs/sanctuary/assets_c/2011/10/CIMG4129-thumb-437x327-13664.jpg)
今から 40年も昔に 造られ かなり 使い込まれた果てに、何年間も 動いてなかった
エンジンですから、これを 完調にするのは 実は 大変な事ですよね・・
This engine was built 40 years ago, fully used, and then left without running for many years. It requires a lot of job to recover its performance.
![CIMG4125.JPG](https://www.ac-sanctuary.co.jp/blogs/sanctuary/assets_c/2015/05/CIMG4125-thumb-437x327-36942.jpg)
心臓部である、クランクシャフト・・
Crank shaft, the central part….
![CIMG4128.JPG](https://www.ac-sanctuary.co.jp/blogs/sanctuary/assets_c/2015/05/CIMG4128-thumb-437x327-36945.jpg)
コネクティングロッドの ベアリング部を 一旦 脱脂し、手で 動かしてみた 感覚で
ベアリングの状態を 確かめます。
Remove the grease from the bearing of the connecting rod for once, to check the bearing status with sensation.
![CIMG4132.JPG](https://www.ac-sanctuary.co.jp/blogs/sanctuary/assets_c/2015/05/CIMG4132-thumb-437x327-36948.jpg)
ベルギー Denis Diesel Services 社の、Lucさ~んっ!
次回、フレーム 塗り上がった 状態、お見せしますね~っ!
Hey, Luc-san in Denis Diesel Service in Belgium! Next time, I will show you the KZ900 with its frame completely painted!
To Be Continued