ヨーロッパ クロアチア在住、Mr.Baldoから 製作依頼頂きました
RCM-461 Z‐1 (その2)です!
RCM-461 Z-1 ordered from Mr. Baldo living in Croatia (Part 2)
フレームに施すのは補強だけでなく、いくつかの加工メニューがあります。
Not only reinforcing but a menu of several processing works will be applied on the frame.
リアタイヤを180サイズ化するにあたり、ドライブチェーンを23mm外側に
設定するんですが、ドライブチェーンとフレーム内側が干渉してしまう為
フレームに加工を施します。
To fit a big size of 180 for the rear tire, the drive chain will be set on the outside, but processing works will be made on the frame to avoid the chain and the inner side of the frame from interfering.
この作業メニュー以外にも フレームへの加工はまだありますが
キリ良いところで、一旦手を止めて・・・
There are other processing works to do but we stop here once...
ここらで同時に エンジンの方も進める事にします。
1970年代のエンジンですから 見た目は悪いですが これを美しく
かつ完調に してみせましょう!
To also go ahead and work with the engine at the same time. It's an engine from 1970s so it doesn't look nice but you'll see we will make it beautiful and complete‼
旧いエンジンは分解するだけでも ひと苦労なんですが・・・
Disassembling an old engine is a difficult process...
それでもシリンダーまで 順調に分解が進みました。
But it went smoothly until the cylinder.
クランクケースの分解に入ります。
Starting disassembling the crankcase.
側面部品を取り外し クランクケースを上下に分解・・・
Removing the side parts, and disassembling the upper part from the lower part of the crankcase...
おそらくは相当長い年月 分解された事がなかったであろう
エンジンの中身が現れました・・・
Now we see the inside of the engine that probably has not been disassembled for quite a long time…
心臓部クランクシャフトは思ったよりも状態が良さそう ♪
The central crankshaft appears to be in a better state than imagined ♪
トランスミッションも見る限り 痛みが少なそうなので 安心しました ♪
And as far as we can see, the transmission seems not to be damaged too much which is a good thing ♪
クロアチアのMr.Baldoさ~ん!
次回はフレーム作業の方に 戻りますので、また見て下さいね~っ!
Mr. Baldo of Croatia! We will next resume our work on the frame so please take a look at it!
To Be Continued