From the Netherlands! CB1100R Part-8
皆さん こんにちは! サンクチュアリー本店の 中村です・・
オランダCMS社の CB1100RC、シリアルナンバー RCMー282 の Part‐8
ここからは いよいよ フレーム作業です!
Hello, everyone! I am Nakamura, president and representative director of
Sanctuary head office・・
This is the part 8 on producing CB1100RC, serial number RCM-282,
ordered by CMS of Holland, and now we start the frame work!
リアショックや ステッププレート等の ノーマル取り付け部で、不要部を 取り除きます
Let’s remove unnecessary parts from the normal mounting area of Rear
Shock and Step Plate etc.
使用しないステー等、こんなに沢山 ありました・・ 意外と軽量化にも なってます
There were many unused stays and so on・・This can be surprisingly lighter.
取り除いた部分は、きれいに慣らして 仕上げておきます
We clean it up by making the removed parts smooth.
フレームの所々に 痛みが・・ 出来るだけ きれいに 修正して行きたいですね
Some damage can be seen in the frame・・
We want to make it as clean as possible.
スチール製の高張力菅を 加工し、フレームの補強材を 造って行きます
We process the tube of high tensile strength steel and make reinforcement
materials of the frame.
エンジン搭載部 寸法幅が 溶接で 狂ってしまわない様、専用固定治具を 用います
We use the special fixture so that width of mounted engine won’t vary when
welding.
補強パイプは、とにかく寸法精度を きっちり!・・ 平行度も 測定して合わせます
The reinforcing pipe is made with high dimensional accuracy!・・
Its parallelism is also measured.
溶接して 行きましょう!
Now we start welding!
続いては ガセット補強材、いわゆる 立体的な形に 変形させた 補強板の製作です
CMS社 Mr.Mikeさ~んっ! エンジンも そうでしたが フレームにも あちこちに
痛みがあって、それを治しつつ 作業しております・・
少し時間が 掛かってますが、ガンバっておりますんで お待ち下さいね~っ!
Next time, we begin to make the reinforcing gusset, or what is called a three-
dimensional reinforcing plate.
Mr. Mike of CMS~! The frame had some damage in places as the engine did,
which we have been repairing・・
It has taken a little bit of time but we are trying so hard, so please look
forward to it~!
To Be Continued