From the Netherlands! CB1100R Part-6
皆さん こんにちは! サンクチュアリー本店の 中村です・・
オランダCMS社 CB1100RC、シリアルナンバー RCMー282の製作、Part‐6!
Hi everybody! This is Nakamura, President and Representative Director of
Sanctuary head office...
This is part 6 on production of serial number RCM-282 from a CB1100RC
belonging to CMS in the Netherlands!
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前回で クランクケース分解に 至った RCM-282・・
クランクシャフトや トランスミッションが 姿を現しました
RCM-282 that has reached the stage of dismantling its crank-case in the last
update... Crankshaft and transmission are now visible.
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シフト系統部品等 この段階で 見る限り、それ程 ひどい消耗は なさそうです・・
Shift system parts: as far as what is visible right now, looks like not too
much damage.
ひと通り エンジン分解が 終わった所で、今度は 鋳造部の補修に 移りましょう
Dismantling of engine is now complete; let us move on to repairing of casted
section.
例えば コレっ!・・ シリンダーブロックの 放熱フィンが 欠けてます
For example, this! ... radiator fin of the cylinder block is chipped.
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一か所だけじゃ~ ありません・・
And not in one spot...
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下地を きれいに慣らして、溶接します
Smooth the base carefully and weld.
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こんな風に 溶接で肉盛りし、後はグラインダー等で きれいに 成形してやります
Overlay like this in welding, and then form it cleanly to proper shape using
grinders and such.
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クランクケースに ねじ込まれた シリンダースタッドボルトを、全部 抜き取りましょう
Let us pull out all cylinder stud bolts that have been screwed into the
crank-case.
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続いて シリンダーヘッドを 分解します
Then dismantle the cylinder head
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バルブが 組み込んである周辺、 何か 異常に荒れています・・
もしかしたら以前、ヘッド内で 異常故障を 来たした経歴が あったのかも知れません
The area where valve is embedded looks to be in unusually bad
condition... maybe there might have been a history of unusual trouble
within the head.
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恐る恐る バルブを 外してみると・・
When we take off the valve gingerly...
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案の定、バルブステムエンドに ダメージが 見られました・・
As expected, damages to the valve stem end are visible as well.
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さぁ~・・ これからガンバって エンジン各部の 修正を終わらし、この後に 予定している
耐熱塗装工程に、早く行きたいと思いますっ!・・
CMSの Mr.Mikeさ~んっ! 少々手こずっており ペースが遅れ気味ですが、
引き続き 奮闘して参りますんで よろしく お願い致しますっ!
So.....now we work hard and finish repair of various engine parts, and I hope
to move on to the next planned step soon, the heat resistant painting
process! Mr. Mike from CMS~! We have come across a little trouble here
and there so our pace is a tad slowish, but we will continue to work hard so
please bear with us!
To Be Continued